"MAJU KE HADAPAN SEMUA"


MARILAH KITA UMMAT MUHAMMAD,
UNTUK MAJU KE HADAPAN SEMUA,
MARI KITA BERSATU,
BANGKITKAN SERUAN AGAMA,
YANG KITA CINTAI INI....


SYUHADA PERJUANGANMU DIBERKATI ILAHI,
TERUSKAN MATLAMAT KITA,
MADRASAH ISLAMIAH TERCINTA.....




1 OKTOBER 2009 MASIHI....

MADRASAH ISLAMIAH BANDAR KUCHING

Madrasah Islamiah Bandar Kuching,
Tingkat 3, Lot 3 & 4,
Bangunan Baitulmal, Jalan Haji
Taha, 93400, Kuching,
Sarawak, Malaysia.


e - mail : islamiahmadrasah@yahoo.com

: madrasahislamiah@gmail.com

Tel: 082 - 250432

facebook: madrasahislamiah@gmail.com

twitter: www.twitter.com/mibk


Flixster: www.flixster.com/user/madrasahislamiah

Weblog Lama: www.madarasahislamiah.blogspot.com

www.bkpmik.blogspot.com

Weblog Badan Kebajikan Pengawas Madrasah Islamiah Bandar Kuching:

www.badankebajikanpengawas.blogspot.com



Monday, February 22, 2010

Selamat Menyambut Hari Jadi Kepada Hj Haziq Ahmad Zaki...



Selamat menyambut Hari Lahir yang ke - 18 khas dari Madrasah Islamiah Bandar Kuching kepada Hj Haziq Ahmad Zaki bin Mohamad Zulkipli Al-Wasli, di mana hari kelahirannya, iaitu pada hari ini jatuh pada hari Selasa.





MAJLIS HARI JADI HJ HAZIQ AHMAD ZAKI.


Majlis ini disambut dengan sederhana sahaja tetapi meriah. Walaupun disusuli denga sedikit kekurangan, tetapi tetap meriah. Tahniah diucapkan sekali lagi kepada saudara Hj Haziq Ahmad Zaki bin Mohamad Zulkipli Al-Wasli, yang menyambut hari lahirnya yang ke - 18.


Pengerusi Majlis pada masa itu ialah saudara Adie Fuad bin Shafiee. Disusuli dengan doa selamat serta ucapan alu - aluan daripada mudirah Madrasah Islamiah, Ustazah Hajah Rohani Haji Awi.


Majlis ulang tahun ini juga diserikan dengan lagu "Allah Selamatkan Kamu". Semuanya tetap meriah dan turut menyanyikan lagu tersebut.









UCAPAN KHAS DARIPADA USTAZAH MUDIRAH MADRASAH ISLAMIAH.





Alhamdulillah, segala puji - pujian hanya bagi Allah, serta selawat dan salam dicurahkan kepada Nabi Muhammad dan keluarga serta para sahabat baginda.

Syukur Alhadulillah dan tahniah saya ucapkan kepada Hj Haziq Ahmad Zaki bin Mohamad Zulkipli, kerana menyambut hari lahirnya yang ke - 18. Tahniah saya ucapkan untuk dia. Walaupun dia seorang yang sedikit nakal dan amat kuat bergurau, tetapi dia merupakan seorang timbalan ketua pelajar yang jujur dan sopan santun.


Walaupun begitu juga, saya harapkan bahawa agar beliau dilanjutkan usianya dan dimurahkan rezekinya.





Dan juga semoga Allah lanjutkan usia kita.


Sekian, Assalamualaikum..........



Hjh Rohani bte Hj Awi
MUDIRAH MADRASAH ISLAMIAH.







UCAPAN DARIPADA KETUA PELAJAR MADRASAH ISLAMIAH.





Salam bahagia & salam 1 Malaysia kepada anda semua, mudah - mudahan diberkati dan dirahmati oleh Allah SWT. Tanpa izinnya, kita tidak mungkin akan bersama pada hari yang mulia ini. Tahniah diucapkan kepada saudara Timbalan Ketua Pelajar Madrasah Islamiah, Hj Haziq Ahmad Zaki, yang telahpun selamat meraikan hari jadinya yang ke - 18 di Madrasah Islamiah.

Salam bahagia sekali lagi, kita semua tahu yang hari - hari yang kita lalui ini berlaku dengan pantasnya, tetapi kita tidak tahu bila kita akan pergi meninggalkan dunia yang fana ini.



Walau apapun, kesemuanya adalah takdir daripada Allah Azza Wa Jalla.




Salam dari saya
MOHD SUBRI BIN HAJI RAFA'IE

KETUA PELAJAR MADRASAH ISLAMIAH.







UCAPA SEKALUNG TAHNIAH DARIPADA TIMBALAN SETIAUSAHA BADAN PELAJAR MADRASAH ISLAMIAH.


Alhamdulillah, syukur ke hadrat Allah, dan selawat serta salam kita curahkan kepada Nabi Muhammad, serta keluarga dan para sahabat baginda sekalian.


Syukur ke hadrat Allah kerana Hj Haziq telahpun selamat meraikan hari jadinya yang ke - 18. Mohon maaf sekiranya mempunyai salah silap kata dan sebagainya, dari hujung rambut hinggalah ke hujung kaki.

Mohon maaf atas semua kesalahan yang saya pernah lakukan dengan pihak Madrasah Islamiah pada sekarang ini.


Saya di sini, juga mewakili saudari Siti Farah bte Mohd. Nor, yang juga Setiausaha Badan Pelajar Madrasah Islamiah, ingin mengucapkan setinggi - tinggi tahniah kepada timbalan ketua kami, iaitu Hj Haziq Ahmad Zaki.


Semoga Allah lanjutkan usianya dan kekal bahagia hingga ke akhir hayat.

Amin......


HAMIDAH BINTI KASSIM
TIMBALAN SETIAUSAHA PELAJAR MADRASAH ISLAMIAH.







Yayasan CIMB sedia RM2.4j untuk 10 sekolah angkat


Murid-murid tahun enam SK Jelutong teruja melihat portal Tutoruntuk UPSR selepas majlis pelancaran Program Penguasaan ICT di SK Jelutong di Pulau Pinang, semalam.


PULAU PINANG 22 Feb. - Yayasan CIMB memperuntukkan RM2.4 juta kepada 10 sekolah angkat di seluruh negara menerusi Program Mempromosi Kebijaksanaan, Mengasah Bakat dan Menyuntik Tanggungjawab (Pintar) pada tahun ini.

Penolong Pengurus Besar Komunikasi Korporat Kumpulan CIMB, Ung Su Ling berkata, peruntukan itu akan diagih-agihkan ke semua sekolah angkat yayasan berkenaan bagi menjayakan pelbagai aktiviti di bawah program tersebut.

Katanya, jumlahnya lebih besar berbanding tahun lalu RM780,000, sekali gus membuktikan komitmen yayasan berkenaan dalam membantu meningkatkan prestasi akademik pelajar di luar bandar.

''Di bawah program itu tahun lalu, kita telah melancarkan projek perintis program penguasaan teknologi maklumat dan komunikasi (ICT) dengan menyumbang komputer di dua buah sekolah masing-masing di Perlis dan Kelantan.

''Hasil program itu, pelajar dari kedua-dua sekolah yang memperoleh 5A dalam Ujian Pencapaian Sekolah Rendah (UPSR) telah menunjukkan peningkatan sebanyak 80 peratus.

''Melalui kejayaan itu, Yayasan CIMB memperluaskan program ICT ke Sekolah Kebangsaan Jelutong hari ini dan turut menyumbang sebanyak 45 komputer baru," katanya pada sidang akhbar di sini hari ini.

Beliau ditemui selepas pelancaran program penguasaan ICT di SK Jelutong dan penyerahan replika cek tajaan komputer dan langganan portal pendidikan Tutor yang disempurnakan oleh Ahli Lembaga Pengarah CIMB Bank, Datuk Seri Stephen Yeap Leong Huat.

Turut hadir, Ketua Sektor ICT Jabatan Pelajaran Negeri, Tan Hock Lee dan Pengurus Kanan Pemasaran dan Pembangunan Perfisio Solutions Sdn. Bhd., yang merupakan anak syarikat Kumpulan Utusan, Mohd. Yusni Abdul Ghani.

Program penguasaan ICT itu turut menjalin kerjasama dengan Kumpulan Utusan menerusi langganan portal pendidikan Tutor untuk dimanfaatkan secara percuma oleh murid-murid sekolah terlibat selama setahun.

Su Ling berkata, pihaknya juga sudah menyediakan sebanyak 210 buah komputer untuk diedarkan kepada baki tujuh buah sekolah angkat yayasan itu secara berperingkat-peringkat bermula bulan depan.

Dalam pada itu, Mohd. Yusni berkata, melalui portal Tutor, para pelajar dapat mengikuti peperiksaan percubaan secara dalam talian yang bakal mempunyai 170,000 soalan tahun ini.

"Kita berharap semua murid yang terlibat akan mendapat pelbagai manfaat menerusi program ini dan pada masa sama meningkatkan pengetahuan mereka dalam penggunaan ICT," katanya.

No comments:

Post a Comment